Beleid gele en rode kaarten

Wangedrag tijdens de wedstrijd kan door een scheidsrechter bestraft worden met een gele of rode kaart. De KNHB hanteert de volgende boetes voor gele en rode kaarten. Voor iedere gele kaart (dus ook de eerste) geldt een bedrag van 15 euro aan (administratie-)kosten en bij een rode kaart zelfs 50 euro. De (administratie-)kosten die wij aan de KNHB moeten betalen worden rechtstreeks doorbelast aan de speler die de kaart heeft gekregen. Hiervoor krijg je een factuur vanuit de club gemaild. Dit geldt voor alle jeugd- en seniorenleden.

Het kan ook zijn dat een scheidsrechter via een rapportage bij de KNHB melding doet van wangedrag voor of na de wedstrijd. Hieronder vind je informatie over de procedure en wat er van de vereniging verwacht wordt.

Het Tuchtreglement van de KNHB is leidend:

Volg Almeerse HC